مهندس احمد احمدنیا، آتشنشان وفعال اجتماعی، با اشاره به تجربه بیش از دو دهه فعالیت در حوزههای مختلف شهری، رشت را شهری دارای ظرفیتهای مهمی در گردشگری، فضای سبز و توسعه زیرساختهای شهری دانست و بر لزوم تقویت حملونقل عمومی، ایجاد پارکینگهای طبقاتی و استفاده از نیروهای بومی در مدیریت شهری تأکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای سیرت احمدنیا در یک گفتگوی اختصاصی اظهار داشت:سالها در حوزههای مختلف مدیریتی و اجرایی شهرداری فعالیت داشته و با ظرفیتها، مشکلات و نیازهای شهر رشت بهخوبی آشناست. او میگوید بیش از ۲۴ تا ۲۵ سال در بخشهایی مانند منابع انسانی، بودجه، شهرسازی و فضای سبز خدمت کرده و در بسیاری از حوادث نیز حضور مستقیم داشته است.
او در ادامه، مهمترین ظرفیتهای شهر رشت را چنین برمیشمارد: قابلیت بالای سرمایهگذاری در حوزه گردشگری، وجود پارکها و سرانه مناسب فضای سبز، امکان بازگشایی معابر و ایجاد المانهای جدید شهری، بهویژه در ورودیهای شهر، و همچنین فراهمکردن زیرساختهایی مانند هتلها، مهمانسراها و سرای محلات برای جذب و ماندگاری بیشتر گردشگران.
به گفته احمدنیا، رشت در کنار این ظرفیتها با چالشهایی جدی نیز روبهروست. او از نبود پارکینگهای طبقاتی، کمبود پارکها و فضاهای تفریحی مناسب، ضعف در ایجاد فضاهای ورزشی و گردشگری داخل شهر، و همچنین تمرکز جمعیت و خودروها در رشت بهدلیل نبود تقسیم مناسب امکانات در سطح استان انتقاد میکند. او حملونقل عمومی را نیز ناکافی میداند و معتقد است تعداد اتوبوسها کم است و زمانبندی مشخصی برای تردد آنها وجود رسیدن به شرایط ایدهآل فاصله زیادی وجود دارد. نیز باعث اشغال طولانیمدت فضای پارک توسط برخی افراد شده است.
این فعال امور اجتماعی درباره عملکرد شورای ششم شهر رشت میگوید بخشی از کارهای انجامشده مثبت بوده، اما هنوز تا رسیدن به شرایط ایدهآل فاصله زیادی وجود دارد. او تأکید میکند که سیستم حملونقل عمومی باید بازنگری شود و برای مرکز شهر از ناوگان سبکتر مانند تاکسی و ون، و برای مناطق دورتر از اتوبوس با برنامهریزی دقیق استفاده شود.
وی در بیان اولویتهای خود در صورت ورود به شورای شهر، بر انتخاب شهرداری توانمند، همفکر و دارای نگاه کلانشهری تأکید میکند. همچنین معتقد است شهرداری باید بیش از گذشته به نیروهای داخلی خود تکیه کند و از ظرفیت کارشناسان و مدیران بومی رشت بهره ببرد، چرا که به باور او، این شهر از نیروهای نخبه و توانمند کم ندارد.
مهندس احمدنیا در بخش دیگری از صحبتهایش به سوابق تحصیلی خود اشاره میکند و میگوید در رشته مهندسی ایمنی و علوم تربیتی دارای مدرک کارشناسی، در مدیریت شهری دارای کارشناسی ارشد و اکنون دانشجوی دکتری مدیریت شهری است. او همچنین به عنوان استاد دانشگاه نیز فعالیت دارد.
مهندس احمدنیا در پایان، از مردم خواست در انتخابات شورای هفتم، افراد مستعد، دارای رزومه مشخص و پشتوانه اجرایی را انتخاب کنند.
وی تأکید کرد: که بهعنوان فردی که سالها در خط مقدم خدمت به مردم و حفظ جان و مال آنها بوده، اکنون میخواهد در عرصه مدیریت شهری نیز در کنار مردم باشد و بهویژه برای بهبود زیرساختها و توسعه مناطق کمبرخوردار تلاش کند.
—











