عباس نژاد با اشاره به مباحث مطرح شده در رسانه ها خاطرنشان کرد: در نامه ای به مهندس کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس با یاد آوری اهمیت موضوع و علاقه مندی این نماینده محترم به موضوعات توسعه محور از ایشان تقاضا کردم با همدلی ارکان مدیریتی استان از وزارت راه و شهرسازی پیگیری های لازم را بعمل آوریم.
وی افزود: ساخت محور شهید سلیمانی در امتداد کانال ژ۵ از جاده انزلی تا پیربازار به طول ۴.۲ کیلومتر از آذر ماه سال ۱۴۰۲ آغاز و خوشبختانه با تلاش مجموعه شهرداری رشت و حمایت استانداری، دستگاه قضایی و مجمع نمایندگان و همکاری خوب آب منطقه ای بیش از ۵۰درصد پیشرفت کار دارد و به حول قوه الهی و براساس برنامه زمان بندی در شهریور سال جاری به بهره برداری خواهید رسید.
وی با بیان اینکه ۹ کیلومتر دیگر از مسیر ژ۵ از دارسازی تا جاده انزلی در خارج از محدوده شهری قرار دارد که در سالهای گذشته بصورت معبر محلی توسط اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای استان گیلان آسفالت شده تصریح کرد: در صورت تعریض و بهره برداری از این قطعه؛ می توانیم با کم ترین هزینه یک کنار گذر ۱۳ کیلو متری در شرق رشت از جاده لاهیجان تا پیله داربن در جاده پیربازار را به مردم هدیه کنیم.
عضو شورای شهر رشت عدم تملک زمین های خصوصی و آزاد بودن بخش زیادی از محور و کاهش هزینه ساخت از مزایای اجرای این طرح محدوده راه روستایی دانست که قابلیت افتتاح در مدت یکسال را دارد.
مسعود عباس نژاد ادامه داد: البته اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در پی نامه مجمع محترم نمایندگان به وزیر محترم راه شهرسازی و استاندار محترم گیلان به معاون محترم وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، مشاور طرح مطالعاتی را انتخاب کرده اما اجرای این طرح نیازمند اعتبارات ملی است که قطعا پیگیری نمایندگان مجلس و مدیران استان را می طلبد.
عضو شورای شهر رشت عدم تملک زمین های خصوصی و آزاد بودن بخش زیادی از محور شهید سلیمانی و کاهش هزینه ساخت از مزایای اجرای این طرح محدوده راه روستایی دانست که قابلیت افتتاح در مدت یکسال را دارد.